Niemieckie porty morskie znajdują się w kryzysie. Od lat ich wolumeny przeładunków są coraz niższe, a w ubiegłym roku spadły do poziomu sprzed dwóch dekad. Przez osłabienie konkurencyjności, problemy strukturalne, zaniedbania w zakresie modernizacji i rozbudowy infrastruktury liniowej (głównie kolejowej), a także digitalizacji czy automatyzacji porty RFN tracą klientów – zarówno rodzimych, jak i zagranicznych – na rzecz rywali z państw sąsiednich.
W środę Matthew Miller, rzecznik amerykańskiego MSZ, wezwał Iran do uwolnienia tankowca Advantage Sweet; wcześniej irańskie media poinformowały o zamiarach rozładowania ropy z tankowca o wartości 50 milionów dolarów - podaje agencja Reutera.
Rosyjski koncern Gazprom usiłował pozyskać wrażliwe dane NATO pod pozorem procesu zatwierdzania budowy gazociągu Nord Stream 2 – ustalili członkowie parlamentarnej komisji śledczej prowadzący dochodzenie dotyczące działalności Fundacji Klimatycznej Meklemburgii-Pomorza Przedniego. Fundacja ta, utworzona głównie w celu ominięcia sankcji dla NS 2, była w znacznym stopniu finansowana przez spółkę Nord Stream 2 AG – opisuje portal „Zeit Online”.
Koncern energetyczny Eon chce pozostać zaangażowany w konsorcjum obsługujące gazociąg Nord Stream 1. "Obecnie opracowywane są opcje osuszania i zabezpieczania rurociągu” - powiedział dyrektor finansowy Eon Marc Spieker gazecie "Rheinische Post". W Niemczech wciąż nie brak głosów wzywających do uruchomienia Nord Stream.
Jestem ostatnim, który by stwierdził, że Niemcy podejmowali zawsze właściwe decyzje. Nord Stream II, ale i Nord Stream I były błędem - powiedział w wywiadzie dla Polskiego Radia 24 ambasador Niemiec w Polsce Thomas Bagger.
Siły morskie irańskich Strażników Rewolucji Islamskiej przejęły w czwartek w Zatoce Omańskiej, na wodach międzynarodowych, tankowiec Advantage Sweet pływający pod banderą Wysp Marshalla – poinformowała stacjonująca na Bliskim Wschodzie V Flota USA.
W trwającym od kilku miesięcy sporze o możliwość wykupienia przez chiński państwowy koncern Cosco części hamburskiego terminalu kontenerowego, rząd Niemiec stanął wobec nowych faktów – informuje w czwartek portal Tagesschau. Federalny Urząd ds. Bezpieczeństwa Techniki Informacyjnej uznał terminal Tollerort za infrastrukturę krytyczną, czyli zasługującą na szczególna ochronę – twierdzą stacje NDR i WDR oraz dziennik „Sueddeutsche Zeitung”.
Fundacja Klimatyczna Meklemburgii-Pomorza Przedniego (MV) od chwili powstania była krytykowana za wspieranie dokończenia budowy gazociągu Nord Stream 2. Teraz pojawiają się informacje, dzięki którym "staje się coraz bardziej jasne", że pomysł na Fundację "pochodził bezpośrednio z Rosji" - jak to określił jeden z niemieckich polityków.
Ministerstwo sprawiedliwości Niemiec zacytowało we wpisie na Twitterze słowa szefa resortu Marco Buschmanna, który stwierdził, że trzymanie się gazociągu Nord Stream 2 było z dzisiejszej perspektywy wkładem Niemiec do wybuchu wojny na Ukrainie.
Dzięki gazociągowi Nord Stream i innym inicjatywom gospodarczym niemiecki land Meklemburgia-Pomorze Przednie był ściśle związany z Rosją, utworzył nawet fundację klimatyczną, która miała pomóc w rozwoju współpracy - również za rosyjskie pieniądze. Teraz premier landu Manuelą Schwesig zwraca uwagę, że z rosyjskiego gazu skorzystało wiele ragionów Niemiec.
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości
MKiŚ: do 14 czerwca br. przedłużono prace dot. ceny maksymalnej za energię elektryczną z offshore
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024
Grupa Orlen przeznaczy 85 mld zł na zielone inwestycje w energetyce do 2030 r.
„Falami pisane” czyli Wspólne Świętowanie WISTA Poland i Stowarzyszenia Kapitanów Żeglugi Wielkiej